1.4 Public Beta - rc2 - 23rd Feb 2010
|
|
Art1985 | Дата: Среда, 24.02.2010, 00:56 | Сообщение # 1 |
Сообщений: 6149
Латвия
Дата регистрации: 15.10.2009
Статус: Offline
Награды: 13
Reichsmarschall
| 1.4 Public Beta - rc2 - Theatres should no longer look weird. - Fixed alot of calculation errors depending on ranges. - Tooltip for entries in tech tree now shows the correct research time. - The game may support higher resolutions. - Research modifiers is now applied. - Fixed empty triangles neat lakes in the map. - Lowered manpower returns when demobilizing. - Fixed the names of the new effects from random events. - Economic Boost now gives +5% IC. - Decreased the effect from boosting ruling party through spy actions. - Mengkukuo will not join axis if japan is not in it. - Fixed a few occasions where the player units could be "?". - Soviet Union will no longer attempt repeatedly attack the germans after the bitter peace. - Only majors can now influence countries. - Fixed a few places where numbers were multiplied by 100 before being displayed. - Non-Neutral countries are less likely to spam out offers of military access now. - Garrisons now get a little bit better attack values from each tech. - Fixed the display of occupation policies. - Organisation is no longer reset at load. - Fixed a problem which caused some organisation bars to not show relative to the actual maximum. - Supply networks is now country+puppet specific, and no longer common for entire alliance. - Fixed one reason for exit crashes.
Hearts of iron 4 «Люди, которыми восхищается европейское общество, - самые дерзкие лжецы; люди же, которые более всего ему омерзительны, - это те, кто пытается сказать ему правду» ЛОББИЗМ = ЛЕГАЛИЗОВАННАЯ КОРРУПЦИЯ.
|
|
| |
Ejik_026 | Дата: Суббота, 27.02.2010, 12:37 | Сообщение # 2 |
Сообщений: 109
Беларусь
Дата регистрации: 10.02.2010
Статус: Offline
| А по русски можно? Руссификатора конечно нет :((.
|
|
| |
ChillOut | Дата: Суббота, 27.02.2010, 17:00 | Сообщение # 3 |
Сообщений: 29
Российская Федерация
Дата регистрации: 27.02.2010
Статус: Offline
| Вышел очередной патч 1.4rc? 25 февраля, может кто выложить файл ? пруфлинк: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showpost.php?p=10813881&postcount=6
|
|
| |
cnuke | Дата: Воскресенье, 28.02.2010, 10:10 | Сообщение # 4 |
Сообщений: 52
Беларусь
Дата регистрации: 06.12.2009
Статус: Offline
| Это же бетта-версия вроде?
|
|
| |
ChillOut | Дата: Воскресенье, 28.02.2010, 12:39 | Сообщение # 5 |
Сообщений: 29
Российская Федерация
Дата регистрации: 27.02.2010
Статус: Offline
| Пока выходят только бетки. Окончательный патч выйдет как только бета станет стабильна и понравится большей части сообщества имхо.
|
|
| |
Art1985 | Дата: Воскресенье, 28.02.2010, 13:32 | Сообщение # 6 |
Сообщений: 6149
Латвия
Дата регистрации: 15.10.2009
Статус: Offline
Награды: 13
Reichsmarschall
| 1.4 Beta - RC3 - 25th February 2010 - Fixed the crash bug with collapsing areas. - Units should no longer be invisible on the map. - Fixed the display of expeditionary forces acceptance in the log. - Diplomatic AI now replies a bit quicker. - Guarantees will now put you automatically in a war. - Production AI: Fixed a bug that could prevent proper building of ships and air units
Hearts of iron 4 «Люди, которыми восхищается европейское общество, - самые дерзкие лжецы; люди же, которые более всего ему омерзительны, - это те, кто пытается сказать ему правду» ЛОББИЗМ = ЛЕГАЛИЗОВАННАЯ КОРРУПЦИЯ.
Сообщение отредактировал Art1985 - Воскресенье, 28.02.2010, 13:33 |
|
| |
ChillOut | Дата: Воскресенье, 28.02.2010, 13:57 | Сообщение # 7 |
Сообщений: 29
Российская Федерация
Дата регистрации: 27.02.2010
Статус: Offline
| Во, Art1985, спасибо, щаз затестим, хотя я смотрю ничего особо важного не исправили
|
|
| |
ChillOut | Дата: Четверг, 04.03.2010, 02:36 | Сообщение # 8 |
Сообщений: 29
Российская Федерация
Дата регистрации: 27.02.2010
Статус: Offline
| Вышел очередной бета патч 1.4 RC 4 ... Art1985 вся надежда на тебя
|
|
| |
Art1985 | Дата: Четверг, 04.03.2010, 13:33 | Сообщение # 9 |
Сообщений: 6149
Латвия
Дата регистрации: 15.10.2009
Статус: Offline
Награды: 13
Reichsmarschall
| 1.4 Beta - RC4 - 2nd March 2010 - SH BB is now affected by doctrines. - Added new functions for Lua scripts: CProvince::GetCurrentConstructionLevel, CCountry::GetCoreProvinces and CCountry::GetControlledProvinces - The AI is now a bit more conservative with its manpower. - Unit AI: Fixed an issue with reckless attacks - Theatres: Corrected a problem with bad theatre merges (e.g. East Prussia being given to OB West.) - Production AI: Slight tweak/bugfix for excessive building of land units. - AI now focus a little bit more on a decent officer ratio. - Fixed a bug with AI units going passive due to stale support attack orders - Logistical bombing now also targets fuel stockpiles. - Officer impact on org regain is now shown properly on the org regain change value tooltip. - Current base size, and the amount of ships/planes based there now affects org regain for naval and air units. - Time impacts from practical knowledge is now shown in correct percentages. - Units will no longer go invisible due to sprite updates while moving or in combat. - Fixed another common reason for the exit crash. - It is now scriptable which country is a major, in addition to the >100 IC check. - USA, UK, France, Soviet, Italy, Japan & Germany are now always major countries.
Hearts of iron 4 «Люди, которыми восхищается европейское общество, - самые дерзкие лжецы; люди же, которые более всего ему омерзительны, - это те, кто пытается сказать ему правду» ЛОББИЗМ = ЛЕГАЛИЗОВАННАЯ КОРРУПЦИЯ.
|
|
| |
Art1985 | Дата: Пятница, 05.03.2010, 19:05 | Сообщение # 10 |
Сообщений: 6149
Латвия
Дата регистрации: 15.10.2009
Статус: Offline
Награды: 13
Reichsmarschall
| 1.4 Beta - RC5 - 5th March 2010 - HQ AI: Tweaked inter-theatre allocation of units to realize when either theatre is defensive and holds a fortified line - Fixed an issue with allied fronts not updating correctly - Unit AI: Fixed an attack recklessness bug - HQ AI: Tweaked some inter-theatre thresholds - Yet another exit crash fixed. - Some more fixes to Zheleznodorozhny done. - No longer possible to place naval bases in Zhaltyr. - Fixed exploit of using cursor to spot enemy fleet presence with. - Fixed tooltip for production practicals. - Orders are now cleared when loading on a navy or air. - Foreigntroops alert is now checking controller, not owner of the target province. - Fleets on orders should no longer go through blockaded straits.
Hearts of iron 4 «Люди, которыми восхищается европейское общество, - самые дерзкие лжецы; люди же, которые более всего ему омерзительны, - это те, кто пытается сказать ему правду» ЛОББИЗМ = ЛЕГАЛИЗОВАННАЯ КОРРУПЦИЯ.
|
|
| |
Mike | Дата: Суббота, 06.03.2010, 00:15 | Сообщение # 11 |
Сообщений: 177
Российская Федерация
Дата регистрации: 05.02.2010
Статус: Offline
| Спасибо! Что-то в этом есть очень позитивное - открываешь форум, а там каждый раз новый патч.
|
|
| |
ArniDzhan | Дата: Вторник, 09.03.2010, 20:13 | Сообщение # 12 |
Сообщений: 100
Латвия
Дата регистрации: 20.12.2009
Статус: Offline
| Скачать 1.4 Beta - RC6 Changelog Patch 1.4 RC6: ------------------------------------------------------- - Transport AI: Fixed a bug with stale transport orders locking up fleets forever - Theatres: Fixed a bug with Pure AI theatres switching HQ units and losing their plans - Minimap day/night is now displayed properly at reload. - Fixed a problem which could cause crashes on some machines when starting the game. - Tweaked the offensive penalties on AT to be slightly higher. - Fixed a calculation error for dissent progress. - Communists can now enact draft laws if good national unity.
Поражение - это победа с точки зрения получения опыта.
Сообщение отредактировал ArniDzhan - Среда, 10.03.2010, 12:01 |
|
| |
ArniDzhan | Дата: Среда, 10.03.2010, 00:33 | Сообщение # 13 |
Сообщений: 100
Латвия
Дата регистрации: 20.12.2009
Статус: Offline
| проблему со стартом игры в мультиплеере можно обойти начав за одного игрока создав игру, сохранив и потом запустив сейв уже большим кол-вом игроков. Но так или иначе та же проблема проявляется во время игры при движении определенных дивизий и при смене дня ошибка .(0x009cdda1) Для игры в мультеплеере не созрел еще 1.4!
Поражение - это победа с точки зрения получения опыта.
|
|
| |
ArniDzhan | Дата: Пятница, 12.03.2010, 22:03 | Сообщение # 14 |
Сообщений: 100
Латвия
Дата регистрации: 20.12.2009
Статус: Offline
| 1.4 Beta - RC7 - 12th March 2010 -------------------------------------------------------------------------------- - Exported some more functions to Lua - CProvinceBuilding* CProvince::GetBuilding(const CBuilding *pBuilding ), int CProvince::GetCoastalFortLevel(), int CProvince::GetFortLevel(),CFixedPoint CProvinceBuilding::GetCurrent() - HQ AI: Fixed a serious bug with theatre ping-pong of units - Zoomed in counter selection fix. - Movement modifiers for river crossing now works. - The AI now builds proper divisions. - Engineer Assault Equipment is now giving more bonuses to engineers. - Constructions now keep track of actual manpower used and restores that amount instead of calculating current cost when cancelling. - Manpower is now added daily instead of monthly. - Practical increases is now depending on the laws set when a construction is started (and in a serial, at every start.) - The strength of a reserve unit when constructed is depending on the laws that were when the production was started. - Spies from a friendly country trying to do hostile actions will now be dealt with like all other counter espionage targets. - Fixed a crashbug. - Corps no longer get "HQ" in their name. - Cag's built with carriers are now properly parallell built. - National Unity changes is now colored correctly when taking spy actions into account as well. - Retreating units are now moving slightly quicker. - The year trigger is now displayed correctly as "at least". - Landlocked areas without supply sources will now attach to other supply networks if possible.
Поражение - это победа с точки зрения получения опыта.
|
|
| |
Mike | Дата: Пятница, 12.03.2010, 22:55 | Сообщение # 15 |
Сообщений: 177
Российская Федерация
Дата регистрации: 05.02.2010
Статус: Offline
| т.е. с резервами пофиксили баг.
|
|
| |
tertun | Дата: Среда, 17.03.2010, 10:14 | Сообщение # 16 |
Сообщений: 1
Украина
Дата регистрации: 05.03.2010
Статус: Offline
| 1.4 Beta - RC8 - 16th March 2010 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- - Fixed a crash bug with exp force theatre HQs - Unit AI: Fixed a break-off attack bug - Unit AI: Fixed a bug with fronts ignoring certain coastal provinces - Exported CEU3AI::HasFilledProdQueue() to Lua - Exported CProvinceBuilding::GetMax() to Lua - Lua Export: const CTechnologyCategory* CTechnology::GetOnCompletion() - Lua Export: CList<const CTechnology*> CCountry::GetCurrentResearch() - Slider AI had the values Diplomacy and NCO fliped which was causing them to set them incorectly. - Redid the Slider distribution code to be a little more simpler. AI will concentrate way more on research now. - If there is IC left over after doing AI build requests the AI will build a few extra units based on what was not asked for! - AI will build buildings now if IC is available but it was not able to meet manpower checks (gives it somethign to do with it). - Building functionality was moved into a seperate method to make it easier to call. - More performance IC checks added into the begining of the method. - AI is now limited to building 2 of each building type at the same time. - AI will now build a max of 5 AA in a province. - AI will now build no more than 2 coastal forts in a single province (same with Radar Stations) - China, France and Russia will no longer build coastal forts - Fixed a bug where the cost of the minor attachments was not being calculated corectly when the AI was trying to figure out how much it was using. - Added a manpower check for major powers building buildings. If the AI is low on manpower the limits placed on how many buildings he builds will be removed. - Any country that has over 50 IC will create full divisions, if they are less than 50 then single brigades will be built - Fixed bulgarian head of government at start of game. - Fixed quite a few issues with air units being counted as land units for some evaluation purposes (as retreats etc.) - Expeditionary forces now use and affect officer ratio of their country of origin. - Convoys are now checking if baltic is properly locked for trading purposes. - Multiplayer should now start properly again. - Demobilising should now cap the strength of units properly when the manpower is returned. - It is now possible to cancel trade agreements with govs in exile.
|
|
| |
ChillOut | Дата: Четверг, 18.03.2010, 09:11 | Сообщение # 17 |
Сообщений: 29
Российская Федерация
Дата регистрации: 27.02.2010
Статус: Offline
| Становится все лучше и лучше, играю 1.4rc8, не было вылетов уже 4 года игры !! AI оживился повсюду, играя за Нац. Китай и строя лодки постоянно сталкиваюсь с тем что мои корабли погибают от налета морсикх бомберов, высадки участились, теперь вижу надобность строить АА в портовых городах. Единственное что пока до конца не исправили это снабжение.
|
|
| |
mt1 | Дата: Суббота, 20.03.2010, 01:41 | Сообщение # 18 |
Сообщений: 23
Российская Федерация
Дата регистрации: 12.08.2009
Статус: Offline
| Нашел интересный глюк, если отменить производство отряда, то затраченное МП не возвращается, интересно, АИ имеет склонность отменять производства? - Constructions now keep track of actual manpower used and restores that amount instead of calculating current cost when cancelling. Кто может точно перевести этот пункт? Имеет ли он отношение к нашему "жучку"?
Сообщение отредактировал mt1 - Суббота, 20.03.2010, 01:45 |
|
| |
piska | Дата: Суббота, 20.03.2010, 17:01 | Сообщение # 19 |
Сообщений: 159
Эстония
Дата регистрации: 30.08.2008
Статус: Offline
| RC9 вышел, залейте кто-нить
|
|
| |
kauzer | Дата: Воскресенье, 21.03.2010, 12:38 | Сообщение # 20 |
Сообщений: 22
Российская Федерация
Дата регистрации: 20.03.2010
Статус: Offline
| даешь патч на обменник !
|
|
| |