Мини-Чат
Правила мини-чата
Соцопрос
Кто ты посетитель нашего сайта?
1. Я мега игрок в МП игры Paradox.
2. Я вобще молча читаю.
3. Я захожу по старой памяти иногда, ничего не пишу.
4. Я пишу в темах игр Paradox, обо всем по немногу
5. Я просто мимо шел, отношения к сайту не имею.
6. Я супер писатель ААРов.
Всего ответов: 186
Minecraft HoI2games
Раздел MineCraft HoI2games
[Начать играть]
обновлено 20.05.15
Карта сервера
Адрес сервера:
srv24.minecraft-hosting.ru:25774
Рейтинг ААР-щиков
Радио HoI2games
Радио онлайн
Файлы
[15.10.2014][Аддоны]
DLC «Charlemagne» («Карл Великий»)
Всего комментариев:(0)
Добавил: Роммель
[10.04.2013][Моды]
Techno_mod v0.2
Всего комментариев:(6)
Добавил: Strateg_wowa
[05.04.2013][Моды]
Tehno_mod v0.1 альфа
Всего комментариев:(2)
Добавил: Strateg_wowa
[17.11.2012][Моды]
A Game of Thrones (Игра престолов)
Всего комментариев:(0)
Добавил: Sainttony
[05.11.2012][Игра]
Крестоносцы 2 v1.07b + полный пак dlc + русификатор
Всего комментариев:(3)
Добавил: Sainttony
[05.11.2012][Русификаторы]
Перевод CK II v1.07b
Всего комментариев:(0)
Добавил: Sainttony
[01.11.2012][Патчи]
Патч 2.31 ( Англоязычная версия )
Всего комментариев:(0)
Добавил: Slavker
[ Личные сообщения () · Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · ]
  • Страница 2 из 3
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
Форум » День Победы 3 (Hearts of Iron III) » День Победы 3 — Готовые моды » AI improvement pack
AI improvement pack
АдьютантДата: Четверг, 10.12.2009, 12:17 | Сообщение # 21
Сообщений: 3933
Казахстан
Дата регистрации: 24.03.2009
Статус: Offline
Награды: 7
Рубаха-парень
Quote (Cyber)
Мод искуств. разума влияет только

Спасибо!


Адьютант его превосходительства Батьки Махно!
Учредитель Клуба Исследователей HoI3...
Учредитель газеты HoI2.ru...
 
Art1985Дата: Четверг, 10.12.2009, 12:18 | Сообщение # 22
Сообщений: 6149
Латвия
Дата регистрации: 15.10.2009
Статус: Offline
Награды: 13
Reichsmarschall
А на производство разве это не влияет? Или это уже в патче 1.3 сделали что теперь ИИ иногда строит и арт бригады и подобные?

Hearts of iron 4
«Люди, которыми восхищается европейское общество, - самые дерзкие лжецы; люди же, которые более всего ему омерзительны, - это те, кто пытается сказать ему правду»
ЛОББИЗМ = ЛЕГАЛИЗОВАННАЯ КОРРУПЦИЯ.
 
CyberДата: Четверг, 10.12.2009, 13:49 | Сообщение # 23
Сообщений: 276
Беларусь
Дата регистрации: 06.08.2009
Статус: Offline
Награды: 5
Quote (Art1985)
А на производство разве это не влияет? Или это уже в патче 1.3 сделали что теперь ИИ иногда строит и арт бригады и подобные?

Читаем внимательно:
Quote (Cyber)
Мод искуств. разума влияет только на пр-во, исследования, политику внешнию и частично внутреннюю.


Phenom II X2 550 / 4Gb / GTX260 / Win7 x64 / HoI3(Eng) 1.4
 
Art1985Дата: Суббота, 12.12.2009, 22:52 | Сообщение # 24
Сообщений: 6149
Латвия
Дата регистрации: 15.10.2009
Статус: Offline
Награды: 13
Reichsmarschall
Мод классный, но заметил постоянную проблему немцы толком не могут захватить Францию.

Hearts of iron 4
«Люди, которыми восхищается европейское общество, - самые дерзкие лжецы; люди же, которые более всего ему омерзительны, - это те, кто пытается сказать ему правду»
ЛОББИЗМ = ЛЕГАЛИЗОВАННАЯ КОРРУПЦИЯ.
 
ValderechДата: Воскресенье, 13.12.2009, 00:53 | Сообщение # 25
Сообщений: 317
Российская Федерация
Дата регистрации: 14.03.2009
Статус: Offline
Награды: 2
забавный баг - аи не пополняет потерь. возможно просто не успевает ) с МП вроде проблем нет.

p.s. не в тему, но возможно ли объединение нескольких модов в один? к примеру - моды для карты, аи, мод по флоту, бригадам... хех... мечты...

 
MadDogДата: Воскресенье, 13.12.2009, 03:35 | Сообщение # 26
Сообщений: 3648
Дата регистрации: 10.07.2009
Статус: Offline
Награды: 8
можно

Ответы на вопросы по играм:
Виктория и Виктория 2
День победы 2 + FAQ по игре. День победы 3
Европа 3 + FAQ по игре. Европа 3 Divine Wind
 
ValderechДата: Воскресенье, 13.12.2009, 15:50 | Сообщение # 27
Сообщений: 317
Российская Федерация
Дата регистрации: 14.03.2009
Статус: Offline
Награды: 2
Боюсь что без напильника "не выходит каменный цветок у Данилы мастера" (Бажов П.П.). Проверял на карте и аи. видимо какие то внутренние нестыковки. Вероятно надо ждать следующего патча и собирать идеи ))).
 
MadDogДата: Воскресенье, 13.12.2009, 17:14 | Сообщение # 28
Сообщений: 3648
Дата регистрации: 10.07.2009
Статус: Offline
Награды: 8
если ты хочешь собрать какие-то числовые значения - то тебе просто надо объединить эти файлы в одном моде. там же вся игра на текстовых файлах и табличках эксель :)

Ответы на вопросы по играм:
Виктория и Виктория 2
День победы 2 + FAQ по игре. День победы 3
Европа 3 + FAQ по игре. Европа 3 Divine Wind
 
mt1Дата: Понедельник, 14.12.2009, 13:35 | Сообщение # 29
Сообщений: 23
Российская Федерация
Дата регистрации: 12.08.2009
Статус: Offline
Награды: 0
Вышло дополнение для данного мода, как всегда у кого есть возможность залейте ещё куда нибудь.
http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=448583
 
Art1985Дата: Понедельник, 14.12.2009, 20:04 | Сообщение # 30
Сообщений: 6149
Латвия
Дата регистрации: 15.10.2009
Статус: Offline
Награды: 13
Reichsmarschall
Дополнение к моду
ATTENTION! This is a code snapshot, not a new release and will overwrite your AIIP 1.3.1 r306 in the mod folder (if you have it installed). Please make a backup of this mod in case you want to revert to it later.

Installation
1. Extract the ZIP into the HoI3 mod folder.
2. Start hoi3.exe and select the "AIIP 1.3.1" from the mod drop down field and play.

To configure the scripts you can edit the ai_configuration.lua in the mod/AIIP_1.3/script folder, use the AIIP-Config.exe in that folder or just play with the default settings.

Changes Since 1.3.1 release

Fix: Custom triggers didn't work because of missing functions in utils.lua.

AI will never influence/invite Poland or Austria to a faction -- either one in a
faction breaks several major decisions/events

Fix for UK government change events with 1.3 change to UK government type
(constitutional monarchy).

Force minimum of 100% officer level

Allow Allies to influence POL and invite it to faction

Only choose Boost Our Party spy mission in other countries to help with ideology alignment if ideology group is actually different.

Research Efficiency techs are bugged in 1.3 and don't do anything, removed them from AI research list for now.

Preventing units being build in or before a war while manpower is low (less than half IC).


Hearts of iron 4
«Люди, которыми восхищается европейское общество, - самые дерзкие лжецы; люди же, которые более всего ему омерзительны, - это те, кто пытается сказать ему правду»
ЛОББИЗМ = ЛЕГАЛИЗОВАННАЯ КОРРУПЦИЯ.
 
mt1Дата: Пятница, 15.01.2010, 05:44 | Сообщение # 31
Сообщений: 23
Российская Федерация
Дата регистрации: 12.08.2009
Статус: Offline
Награды: 0
http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=455884
Новое дополнение, как всегда, просьба перезалить.


Сообщение отредактировал mt1 - Пятница, 15.01.2010, 05:45
 
Art1985Дата: Пятница, 15.01.2010, 13:40 | Сообщение # 32
Сообщений: 6149
Латвия
Дата регистрации: 15.10.2009
Статус: Offline
Награды: 13
Reichsmarschall
Новое дополнение 1.3.2
Installation
Extract the ZIP into the HoI3 mod folder (you can safely overwrite existing files).
Start hoi3.exe and select the "AIIP 1.3.2" from the mod drop down field and play.
To configure the scripts you can edit the ai_configuration.lua in the mod/AIIP_1.3/script folder or use the AIIP-Config.exe in that folder.

Changes since 1.3.1
Fix: Custom triggers didn't work because of missing functions in utils.lua.
AI will never influence/invite Poland or Austria to a faction -- either one in a faction breaks several major decisions/events
Fix for UK government change events with 1.3 change to UK government type (constitutional monarchy).
Force minimum of 100% officer level.
Allow Allies to influence POL and invite it to faction.
Only choose Boost Our Party spy mission in other countries to help with ideology alignment if ideology group is actually different.
Research Efficiency techs are bugged in 1.3 and don't do anything, removed them from AI research list for now.
Preventing units being build in or before a war while manpower is low (less than half IC).
Engineers don't actually improve marine amphibious assault (which is what AI will use them for).
Adding anything to MTN brigades hurts the whole division's MTN attack too much (which is what the AI will use them for).
Armoured Cars are expensive for non-majors (they won't have the leadership to improve the AC techs to make them useful).
Removed spurious claims by JAP and YEM -- these are caused by duplicate province files in the history/provinces folder and aren't actually valid.
Don't overproduce CG if supply is near 99k limit - excess supplies can theoretically be traded away, excess CG (with 0 dissent) never does anything.
Only produce industry in owned provinces (annexed provinces have IC penalty).
Countries will now sell supplies if they have the max stockpile, even if they're not poor. Otherwise they just hoard 1000s of supplies until someone conquers them. This usually happens for small countries like Uruguay or Lithuania once the theatre has no more unit requests because they don't have the techs to build any province. Possible future plan is to kickstart these countries into researching construction engineering so that they can at least use their IC to industrialize.
New code for education investment laws based on country total leadership.
Allow for mixed industry when at war, or in peace when conditions are favorable (currently favors CPO in most cases).
Removed if condition which was forcing countries at war to ignore all missions other than counter espionage. (See http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=448583&page=3 ).
Rewritten evaluation of a production license:
Each unit has it's own price. (Unit price will probably need a little more balancing.)
Price is calculated with IC and days it costs the license selling country to build the requested unit.
Countries will get discount for good relations, alliances etc.
Countries will get penalties for high threat and alignment distance.
The more a country buys the cheaper it will be.
Only countries with positive relations (>0) can buy production licenses.
Do not give technology to countries we feel threaten from or we don't like or we're preparing a war against.
Fix: IsRich function crashed under certain circumstances.
Imported fix from vanilla: do not initiate trades with a country if disabled trade routes exist.
Better trade scoring: if amount is between min and max trading size then the trade score is 100%.
Fix: Made amount to sell if max stock reached dependent on IC.


Hearts of iron 4
«Люди, которыми восхищается европейское общество, - самые дерзкие лжецы; люди же, которые более всего ему омерзительны, - это те, кто пытается сказать ему правду»
ЛОББИЗМ = ЛЕГАЛИЗОВАННАЯ КОРРУПЦИЯ.


Сообщение отредактировал Art1985 - Пятница, 15.01.2010, 13:42
 
Алексей007Дата: Среда, 20.01.2010, 09:24 | Сообщение # 33
Сообщений: 1148
Российская Федерация
Дата регистрации: 15.09.2008
Статус: Offline
Награды: 1
Спасибо, как раз искал обновление!

Самопожертвование есть цель для пули каждого стрелка.
 
Art1985Дата: Среда, 20.01.2010, 17:39 | Сообщение # 34
Сообщений: 6149
Латвия
Дата регистрации: 15.10.2009
Статус: Offline
Награды: 13
Reichsmarschall
Правда я что то не особо ...... как то если играть за Японию то немцы Францию укатать не могут до конца, пару пров держат просто в окружении и все. И еще одна прова в Бельгии. А если за немцев то соответственно Японцы сливают всем с кем только не начинают воевать.

Hearts of iron 4
«Люди, которыми восхищается европейское общество, - самые дерзкие лжецы; люди же, которые более всего ему омерзительны, - это те, кто пытается сказать ему правду»
ЛОББИЗМ = ЛЕГАЛИЗОВАННАЯ КОРРУПЦИЯ.
 
WESessДата: Суббота, 23.01.2010, 14:06 | Сообщение # 35
Сообщений: 1
Украина
Дата регистрации: 10.02.2009
Статус: Offline
Награды: 0
Парни а чего у меня лаунчер не находит мод?
Кидать мод же нужно в папку MOD,правильно?
 
Art1985Дата: Суббота, 23.01.2010, 16:27 | Сообщение # 36
Сообщений: 6149
Латвия
Дата регистрации: 15.10.2009
Статус: Offline
Награды: 13
Reichsmarschall
WESess, два файла надо кинуть в папку с модом... один сам файл с модом, второй типо как видео.. это как раз и открывает выбор этого мода.

Hearts of iron 4
«Люди, которыми восхищается европейское общество, - самые дерзкие лжецы; люди же, которые более всего ему омерзительны, - это те, кто пытается сказать ему правду»
ЛОББИЗМ = ЛЕГАЛИЗОВАННАЯ КОРРУПЦИЯ.
 
mt1Дата: Воскресенье, 24.01.2010, 08:32 | Сообщение # 37
Сообщений: 23
Российская Федерация
Дата регистрации: 12.08.2009
Статус: Offline
Награды: 0
вышла 1.3.3
 
Art1985Дата: Воскресенье, 24.01.2010, 14:19 | Сообщение # 38
Сообщений: 6149
Латвия
Дата регистрации: 15.10.2009
Статус: Offline
Награды: 13
Reichsmarschall
Очередное дополнение AIIP 1.3.3
Installation
Extract the ZIP into the HoI3 mod folder (you can safely overwrite existing files).
Start hoi3.exe and select the "AIIP 1.3.3" from the mod drop down field and play.

To configure the scripts you can edit the ai_configuration.lua in the mod/AIIP_1.3/script folder or use the AIIP-Config.exe in that folder. But default settings should be fine for everyone.

Changes since 1.3.2 (r337)

Diplomacy AI
Introduced a blacklist to prevent axis nations from influencing POL/AUS/NOR/SWE/DEN/YUG/HOL/BEL/LUX (all the countries they conquer).
Introduced a blacklist to prevent comintern nations from influencing POL/AUS/FIN.
Influencing will only happen if target country has a neutrality below 75 (was 90 before).
Countries SHOULD influence only one country at a time (needs further testing i fear).
Added new country AI function "CheckWar". Used by Germany for example to invite axis members to it's wars.

Production AI
USA will build up naval bases, air bases, coastal forts, etc. on its islands instead of homeland.
Do not build manpower costly units even in peace time if low on manpower.
Reduced threshold a little when manpower considered as too low.
Germany will produce destroyers and cruisers in 100% of all request made by production AI and not to 50% submarine. This was done in order to get a stronger german fleet.

Technology AI
Resource specific techs will be researched if either a country imports those specific resources or if it is in a faction and the faction needs those resources.
Fixed a little bug in tech score calculation: instead of giving a random factor +-10% the score changed +-100%.
Added a country's research ability to tech score calculation.
Changed calculation of tech score a little.
Tech AI will make use of theory techs in order to speed up its research. To do that a major rewrite was necessary. I had to define the dependencies between the ability increase provided by a theory tech and the techs those abilities are used by hand. The API doesn't provide us with any functions to read out those dependencies.
In that rewrite I've also changed the way how tech templates are defined, should be more flexible and cleaner now.
No more than 10% of available research slots will be used for theory techs.
Added a country's ability in a research field to tech score calculation. The Tech AI will research techs (of same base score) it is good at before techs it is bad at.
Added industry tech group to all countries. So maybe minors will eventually be able to build IC and infra instead of producing only supplies and building nothing.
Added naval techs to germany. Germany's research capabilites are good enough to stay on top almost everywhere.

Politics AI
Reverted a change made in last version of AIIP: Countries will again aim for Consumer Product Orientation instead of Mixed Industry in peace time.

Intelligence AI
Increasing national unity will happen in peace time below 70 and in war time below 50. Otherwise it would probably very hard to get the Vichy event to fire.
Trade AI
Fixed a little issue in IsRich function. It didn't ignore negative fuel balance in decision if the country needs resources.
Amount of supplies a country buys based on MaxIC instead of TotalIC.
A country is considered poor if low money stockpile AND negative money balance.
Sell less supplies if on max stock than if a country is poor and needs money and only sell on max stock if balance is still positive. To reduce fluctuation.
Rich countries do not stop buying supplies anymore if they reach max stock. Caused a major economic breakdown in one of my test games, once USA and other countries reached their max stockpile. Now rich countries will only stop buying supplies if they don't have to invest IC into supply production anymore.
Only buy as much supplies as there's money for. To reduce fluctuation.
In case of an economic breakdown (running out of energy/metal/rares) calculate amount to buy by comparing total IC with target IC (= base IC * IC modifier) to get the economy faster back on track.
Do not buy oil and fuel in case of an economic breakdown.
Do not buy more oil and fuel than a country can afford, because buying 50 fuel from USA just because the average balance jumped a little once CAN cause a breakdown
Changed calculation on trading score. It doesn't depend anymore on an comparison between amount to buy and amount to sell, it will now be based on the relations between to countries, which directly influence the price. So from now on countries will buy where it is cheapest to buy, not where they get exactly the amount they want. This should result in an overall more efficient economy.

Country AI
JAP: Do not attack the Soviet Union if war against China runs badly.
SOV: Attack Germany in 1941 if war against France runs badly.
GER: Start war against France in May not June 1940.
GER: Fix: Canceling the non aggression pact with Soviet Union crashed (bug introduced by vanilla code). This prevented the script from attacking the Soviet Union if non aggression pact was active and it further caused the weird behavior the Germany declared war on DEN/NOR/SWE and BEL/LUX/HOL in the same moment.
GER: Germany will call Italy for help in war against France if the war progress is good. This will help the Vichy event to fire, because national unity of France is higher than in vanilla and so more victory points have to be conquered by Germany in order to get France to surrender.
GER: Once Germany declares war on Soviet Union, which is a limited war, it will call in help by Hungary, Romania and Bulgaria.
GER: Fix: Syntax error prevented script from even being loaded. In last AIIP versions the HOI3 engine fell back to vanilla script (which is also bugged, see comment above).
GER: In order to prepare for Barbarossa, Germany will start to get Romania and Finland into the Axis, if war against France has good progress (should probably start earlier, didn't get them into axis by 1941 in a test game).
GER: German AI will lower national unity of France if at war with them and Vichy doesn't exist yet.

And also some balancing stuff in this release:
Reduced stacking penalty in order to get rid of those nasty super stacks till they fix this issue in 1.4.
Workaround till 1.4, which they will hopefully fix: AI will always annex, never create puppets. Combat AI works better that way.
Reduced amount of manpower Germany gets by Anschluss and Sudetenland events from a total of 800 to a total of 250. Same amount the soviets get from the Great Officer Purge.


Hearts of iron 4
«Люди, которыми восхищается европейское общество, - самые дерзкие лжецы; люди же, которые более всего ему омерзительны, - это те, кто пытается сказать ему правду»
ЛОББИЗМ = ЛЕГАЛИЗОВАННАЯ КОРРУПЦИЯ.


Сообщение отредактировал Art1985 - Воскресенье, 24.01.2010, 14:20
 
Art1985Дата: Понедельник, 25.01.2010, 19:17 | Сообщение # 39
Сообщений: 6149
Латвия
Дата регистрации: 15.10.2009
Статус: Offline
Награды: 13
Reichsmarschall
Что то последнее дополнение совсем не ахти.... как минимум Германия выглядит кастрированной (под управлением ИИ). Взяла Нидерланды и Бельгию и встала на границе с Францией и ни шагу вперед.... год уже 41й.
Самое не понятное мне это строительство самолетов и флота у Германии при том мэнпавера у нее 0. Почему не поставлена опция что б ИИ не занимался постройкой новых дивизий если те что уже есть часто имеют нехватку личного состава вплоть до 50%....
А то играю Япошками и как то обидно что из за неспособности ИИ взять Францию и сформировать Виши игра идет слишком уж не исторично. Во многом эта проблема из за огромного количества войск у Франции которые в ДП3 за пределы Франции не выходят, соответственно и держат сравнительно узкий фронт.


Hearts of iron 4
«Люди, которыми восхищается европейское общество, - самые дерзкие лжецы; люди же, которые более всего ему омерзительны, - это те, кто пытается сказать ему правду»
ЛОББИЗМ = ЛЕГАЛИЗОВАННАЯ КОРРУПЦИЯ.
 
MadDogДата: Понедельник, 25.01.2010, 22:58 | Сообщение # 40
Сообщений: 3648
Дата регистрации: 10.07.2009
Статус: Offline
Награды: 8
беда с МП у Германии при управлении ИИ есть всегда. Это уже не в паке дело.

Ответы на вопросы по играм:
Виктория и Виктория 2
День победы 2 + FAQ по игре. День победы 3
Европа 3 + FAQ по игре. Европа 3 Divine Wind
 
Форум » День Победы 3 (Hearts of Iron III) » День Победы 3 — Готовые моды » AI improvement pack
  • Страница 2 из 3
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
Поиск:
Сегодня нас посетили